Klauzula informacyjna Miejsko – Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Suchowoli dotycząca obsługi korespondencji przy użyciu elektronicznej skrzynki podawczej (ePUAP) i e-Doręczeń
Zgodnie z art. 13 ust.1 i 2 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016 roku) zwanym dalej RODO informuję, iż:
- Administratorem danych osobowych jest Miejsko – Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Suchowoli z siedzibą Plac Kościuszki 5, 16-150 Suchowola, reprezentowany przez kierownika, zwany dalej Administratorem. W sprawach ochrony danych osobowych został powołany Inspektor Ochrony Danych (IOD) Mariusz Manaches, z którym można skontaktować się za pośrednictwem: e-mail: iod@suchowola.pl
Pocztowo: Inspektor Ochrony Danych, Miejsko-Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Suchowoli, 16-150 Suchowola, Plac Kościuszki 5
- Pani / Pana dane będą przetwarzane:
- Dane przesłane przy użyciu korespondencji z wykorzystaniem usługi rejestrowanego doręczenia elektronicznego i publicznej usługi hybrydowej przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit c) RODO w związku z ustawą z dnia 18 listopada 2020 r. o doręczeniach elektronicznych w celu wykonania obowiązku prawnego ciążącego na administratorze w związku z przesłaną do administratora korespondencją;
- Dane przesłane przy użyciu profilu zaufanego e-PUAP przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. lit. c) RODO w związku ustawą z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne w celu wykonania obowiązku prawnego ciążącego na administratorze w związku z przesłaną do administratora korespondencją
- W przypadku gdy treść wiadomości będzie zawierała informacje, które spowodują konieczność podjęcia przez administratora przetwarzania na podstawie odrębnych przepisów prawa będą one przetwarzane m.in. w związku z:
- art. 6 ust. 1 lit c) w zw. art. 38 ust. 4 RODO w celu nawiązania kontaktu z inspektorem ochrony danych w sprawach związanych z przetwarzaniem danych osobowych oraz udzielaniem odpowiedzi na przesłane pytania;
- art. 6 ust. 1 lit. c) RODO w celu wykonania obowiązków prawnych ciążących na administratorze wynikających z zadań określonych w przepisach szczególnych;
- art. 6 ust. 1 lit e) RODO, kiedy dane są niezbędne do wykonywania zadań realizowanych przez administratora w interesie publicznym lub sprawowania władzy publicznej powierzonej administratorowi;
- art. 6 ust. 1 lit a) RODO na podstawie zgody. Zgoda jest wymagana, gdy uprawnienie do przetwarzania danych osobowych nie wynika wprost z przepisów prawa, a przekażą Państwo administratorowi z własnej inicjatywy;
- więcej danych niż jest to konieczne dla załatwienia Państwa sprawy (tzw. działanie wyraźnie potwierdzające).
- Państwa dane osobowe będą udostępniane podmiotom zewnętrznym tylko i wyłącznie w przypadkach przewidzianych przepisami prawa lub na podstawie umów powierzenia przetwarzania lub innych instrumentów prawnych zawieranych z podmiotami i organami publicznymi świadczącymi na rzecz Administratora usługi, z którymi wiąże się przetwarzanie danych osobowych dla których Administratorem Danych jest Miejsko-Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Suchowoli. Nadto dane mogą być przetwarzane przez podmioty zapewniające Administratorowi obsługę administracyjną, informatyczną, techniczną (informatyczna, serwis sprzętu, niszczenie dokumentów) z którymi Administrator zawarł odpowiednie umowy powierzenia przetwarzania danych. Administrator Miejsko-Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Suchowoli nie przekazuje danych do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej.
- Dane osobowe, gromadzone w związku ze wszczęciem postępowania administracyjnego będą przechowywane przez czas niezbędny do realizacji celu, w jakim zostały zgromadzone, a po tym czasie przez okres niezbędny do wypełnienia obowiązków wynikających z Zarządzenia Nr 7/2013 Kierownika Miejsko – Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Suchowoli z dnia 31.12.2013 roku w sprawie ustalenia instrukcji kancelaryjnej, jednolitego rzeczowego wykazu akt i instrukcji o organizacji i zakresie działania składnicy akt w Miejsko – Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Suchowoli. W zakresie danych, gdzie wyrazili Państwo zgodę na ich przetwarzanie, do czasu cofnięcie zgody, nie dłużej jednak niż 3 lata od ostatniego kontaktu drogą elektroniczną z administratorem,
- Posiada Pani/Pan prawo do żądania od administratora dostępu do danych osobowych, prawo do ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, prawo do przenoszenia danych.
- Przysługuje Pani/Panu również prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
- Podanie danych osobowych jest obligatoryjne w oparciu o przepisy prawa, a w pozostałym zakresie jest dobrowolne. Skutki odmowy podania danych określają przepisy prawa, a w szczególności odmowa podania danych może skutkować odmową wszczęcia postępowania lub załatwienia sprawy. Podanie danych osobowych jest dobrowolne gdy odbywa się na podstawie Państwa zgody, która może być cofnięta w dowolnym momencie.
- Pani/Pana dane nie będą profilowane oraz przetwarzane w sposób automatyczny.